Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Náš život s Trpajzlíkem - Když se daří

18.9.17 Dneska byla Trpajzlík opravdu výživná! Má přísný zákaz vylévat jakoukoliv tekutinu ze všech nádob, které se doma nachází.

To se týká v první řadě její lahvičky s bezkapkovým uzávěrem (matky malých dětí ví, o čem je řeč), dále všech kbelíků, hrnců, hrnečků, mističek a v neposlední řadě i jejího dětského nádobíčka.

Na to, že dneska jsme spolu vstaly ve čtvrt na deset, jelikož Trpajzlík odmítla dřív opustit postel, toho zvládla fakt hodně. Dopoledne přišla za mnou do kuchyně, s očima na vrch hlavy mi povídala "doda, doda" a táhla mě do obýváku. Ano, byla tam "doda". Všude. A nebyla to voda, byla to malinová šťáva, kterou jsem jí ráno udělala do lahvičky. Půl litrem štávy dokázala polít stůl, židli, celou podlahu a sebe. Trpajzlík dostala vynadáno a já se pustila do úklidu. Omývat kolečka na kancelářské židli olepená šťávou je práce, kterou bych si klidně nechala ujít. Pak jsem si vymohla slib, že už žádnou "dodu" vylévat nebude.

Bezkapkovou lahvičku jsem už nenašla, tak při obědě dostala šťávu do plastového kelímku. Vzala si k němu brčko a sotva jsem se k ní otočila zády, začala bublat. "Bubiny, bubiny," výskala rozjásaně, zatímco se sladká tkutina rozprskávala po celém stole a podlaze. Pak výkon dovršila tím, že brčkem kelímek zvrhla, polila sebe, stůl, židli s podsedákem a podlahu. To už jsem začala bublat i já, jen jsem u toho tak radostně nevýskala. Měla jsem naplánováno hodně práce, které jsem potřebovala stihnout do brzkého odpoledne, abych stihla včas nakrmit a odjet večer ke známým. A vytírání celého bytu od lepivého povlaku mezi tyto práce určitě nepatřilo.

Po poledním spánku jsme šly do patra a já začala uklízet horní kuchyň. Pak jsem nakoukla do dětského pokoje. Mokré louže na podlaze z dřevěných OSB desek se opravdu nedaly přehlédnout. Byly všude. Trpajzlík se jen pobaveně koukala na ječící matku a dál si nerušeně vařila něco pro panenky. Nádobíčko sice bylo dětské, ale voda v něm opravdová. Povylévala jsem vodu ze všech kastrůlků, vytřela dosucha všechny louže a šla věšet do ložnice prádlo.

Když jsem se po deseti minutách vrátila do kuchyně, seděla Trpajzlík na kuchyňské lince, v ruce (původně plnou) láhev koncentrovaného Puru a vše v jejím dosahu bylo jasně žluté. Ona taky. V tu chvíli jsem měla chuť Trpajzlíka prodat. Svlékla jsem jí, strčila do sprchy a umývala jí tak dlouho, dokud nepřestala pěnit. No, ten Pur je fakt hodně koncentrovaný, na první opláchnutí nepustil. Pak jsem totéž udělala se sporákem a kuchyňskou linkou, jen jsem je neodnesla do sprcháče, tam by se nevešly. Trvalo to téměř hodinu.

Odpolední krmení i návštěvu známých jsem stihla, ale jen za cenu velkého spěchu a stresu. Nechcete někdo Trpajzlíka? Aspoň na pár dní. Zaručuji vám, že budete mít v bytě bezvadně uklizeno, stačí jí dát do ruky lahvičku s dodou.

Autor: Dana Urbanicsová | neděle 28.1.2018 22:03 | karma článku: 20,99 | přečteno: 619x
  • Další články autora

Dana Urbanicsová

Když bolí paleček

6.10.17 Máme problém. Tedy, Trpajzlík má problém a já tím pádem taky. Nějak si poranila jeden paleček. Ten levý, cucací, uspávací.

12.8.2018 v 22:06 | Karma: 18,21 | Přečteno: 575x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - O zvířatech

2.10.17 Ještě donedávna jsem mohla s klidným svědomím tvrdit, že Trpajzlík přijímá všechna zvířata jako obyčejnou a trochu nudnou součást svého světa.

5.8.2018 v 23:37 | Karma: 15,07 | Přečteno: 358x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Láskyplná

17.9.2017 Trpajzlík teď prožívá období, kdy má všechny a všechno ráda. Svou lásku k lidem i k věcem vyjadřuje tím, že je něžně hladí a říká u toho "malá". Pokud je láska opravdu velká, přitiskne si to na prsa a pohoupe.

17.1.2018 v 20:21 | Karma: 18,78 | Přečteno: 533x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

X. Náš život s Trpajzlíkem - Jeden den bez Trpajzlíka

16.9.17 Konečně jsem se dočkala! Mám v plánu strávit celý den bez Trpajzlíka! Domluvily jsme se se starší dcerou, že jí pohlídá a pak nám nechá na noc oba vnuky.

7.1.2018 v 21:46 | Karma: 22,73 | Přečteno: 690x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

IX. Náš život s Trpajzlíkem - Když není čas

7.9.17 Dneska měla Trpajzlík zase svůj den. To se jí čas od času stává, ale dnes na to byla ta nejméně vhodná chvíle.

18.12.2017 v 0:15 | Karma: 20,91 | Přečteno: 719x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 873x
Jsem křesťanka, manželka, máma, selka, chovatelka, hospodyně, babička, milovnice přírody, dobrých knížek a dobrého jídla, to vše v jedné osobě. Opravujeme s manželem starý rodinný statek v šumavském podhůří, snažíme se hospodařit, chováme vše možné od křepelek po krávy a jelikož se nám náš život zdál příliš snadný, vzali jsme si do pěstounské péče malou holčičku. A o tom všem chci psát svůj blog.

Seznam rubrik