Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

X. Náš život s Trpajzlíkem - Jeden den bez Trpajzlíka

16.9.17   Konečně jsem se dočkala! Mám v plánu strávit celý den bez Trpajzlíka! Domluvily jsme se se starší dcerou, že jí pohlídá a pak nám nechá na noc oba vnuky.

 

 

Moc jsem se na tu "dovolenou těšila". Měla jsem zaplacený celodenní seminář o výchově dětí podle typu temperamentu.

Ráno jsem vstala před sedmou hodinou, abych mohla obstarat hospodářství a nakrmit zvířata, ale Trpajzlík nějak vycítila, že se chystám zmizet a přicucla se na mě. Každý pokus o odchod mimo její dosah vyvolal hysterický pláč. Naštěstí zasáhl tatínek a celé ráno jí houpal v houpačce, dokud se neuklidnila. Po nakrmení zvířat jsem udělala snídani a chystala se k odchodu. V tu chvilí se Trpajzlík na mě přilepila podruhé. Nepomohlo chlácholení ani slib, že přijde Velká ségra s klukama. Chovala se, jako bych měla zmizet navěky. Takže jí tatínek opět odnesl nahoru do pokoje. Ještě že tam ta houpačka je!

Seminář mě naprosto psychicky vyčerpal.  Dávno pryč jsou doby, kdy jsem mohla strávit celý den v posluchárně a informace se do mě samy vpíjely jak voda do houby. Padesátka se blíží mílovými kroky a mozek odmítá spontánně přijímat vše, co není životně nutné. Musela jsem se hodně soustředit, abych udržela pozornost. Téma bylo nesmírně zajímavé, osvětlilo mi to některé situace, kdy se s našimi nejbližšími vzájemně nechápeme a nerozumíme si. Seminář začal ráno v 9 hodin a měl trvat do 16. Diskuze k tématu všakbyla bouřlivá a podnětná, čas se tím pádem o hodinu protáhl.

Odpoledne jsem dorazila domů s pocitem, jako bych měla za sebou směnu v uhelném dole. Moc jsem se těšila, jak si v klidu dám kafe a v tichém rozjímání budu v sobě zpracovávat právě přijaté informace. Spletla jsem se. V kuchyni na mne čekal bordel, jako by se tam půl roku neuklízelo. Linka byla plná hraček, použitého i čistého nádobí, zbytků jídla na talířích i mimo ně a mezi tím vším odkapával sýr a zrál jogurt. Dcera už byla pryč, všichni tři miláčkové seděli na pohovce přilepeni k televizní obrazovce, ve které juchali Smejko a Tanculienka a tatínek zcela vyčerpán spal vedle nich. Vyhodila jsem manžela z gauče a vyhnala ho i s dětmi do patra do dětského pokoje, naházela špinavé i čisté nádobí do myčky (nedokázala jsem rozpoznat, které je které), sýr a jogurt uklidila do ledničky a šla oběhnout hospodářství. Večerní krmení a dojení byl vysloveně relax. Mozek vypnul do nouzového režimu a já se hodinu a půl v klidu kochala ve společnosti hnoje a spokojených zvířat.

Po návratu do kuchyně jsem našla manžela opět relaxujícího na gauči. Nejstarší Vojta si vyplňoval nějakou dětskou doplňovačku a Trpajzlík s Mikuláškem si (prý spokojeně) hráli nahoře. V tu chvíli se odtamtud ozval řev. Našla jsem Trpajzlíka, jak mlátí svého tříletého synovce záchodovou štětkou do hlavy. Ona se smála, on řval. Vynadala jsem jim oběma, sebrala štětku, vytáhla ze záchoda hadr na podlahu a spláchla asi půl roličky vymotaného toletního papíru. Jak je vidět, hráli si spolu opravdu spokojeně a hlavně kreativně. Usoudila jsem, že je čas děti uložit do postele.

Rozdala jsem kartáčky na zuby, připravila pyžama a plínky, jednoho po druhém osprchovala a všechny tři uložila v obýváku na gauč. Miki začal brečet, že chce pití, ale že máma mu dává šťávu a on nechce vodu. To roztesknilo Vojtu a začal potichu vzlykat, že chce mámu. To vše se nijak nedotklo rozdováděného Trpajzlíka, začala mě radostně škrtit a klukům skákat po hlavách. Dvakrát jsem jim vyprávěla Tři prasátka a pak ještě pohádku o kůzlátkách, Trpajzlíka odvlekla násilím do ložnice a půl hodiny se jí snažila marně uspat. Potřebovala jsem jít vařit na zítra a taky sebrat a zpasterizovat smetanu, tak jsem opět odtáhla tatínka od kouzelné bedýnky a poslala ho do postele za Trpajzlíkem. Můžou se tam uspávat navzájem.

Tak moc jsem se na tenhle den těšila. Moje představy o dni strávenem v klidu a pohodě se ukázaly být velmi naivními. A mám pocit, že příštích mnoho let tomu jinak nebude.
 

Autor: Dana Urbanicsová | neděle 7.1.2018 21:46 | karma článku: 22,73 | přečteno: 690x
  • Další články autora

Dana Urbanicsová

Když bolí paleček

6.10.17 Máme problém. Tedy, Trpajzlík má problém a já tím pádem taky. Nějak si poranila jeden paleček. Ten levý, cucací, uspávací.

12.8.2018 v 22:06 | Karma: 18,21 | Přečteno: 575x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - O zvířatech

2.10.17 Ještě donedávna jsem mohla s klidným svědomím tvrdit, že Trpajzlík přijímá všechna zvířata jako obyčejnou a trochu nudnou součást svého světa.

5.8.2018 v 23:37 | Karma: 15,07 | Přečteno: 358x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Když se daří

18.9.17 Dneska byla Trpajzlík opravdu výživná! Má přísný zákaz vylévat jakoukoliv tekutinu ze všech nádob, které se doma nachází.

28.1.2018 v 22:03 | Karma: 20,99 | Přečteno: 619x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Láskyplná

17.9.2017 Trpajzlík teď prožívá období, kdy má všechny a všechno ráda. Svou lásku k lidem i k věcem vyjadřuje tím, že je něžně hladí a říká u toho "malá". Pokud je láska opravdu velká, přitiskne si to na prsa a pohoupe.

17.1.2018 v 20:21 | Karma: 18,78 | Přečteno: 533x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

IX. Náš život s Trpajzlíkem - Když není čas

7.9.17 Dneska měla Trpajzlík zase svůj den. To se jí čas od času stává, ale dnes na to byla ta nejméně vhodná chvíle.

18.12.2017 v 0:15 | Karma: 20,91 | Přečteno: 719x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 873x
Jsem křesťanka, manželka, máma, selka, chovatelka, hospodyně, babička, milovnice přírody, dobrých knížek a dobrého jídla, to vše v jedné osobě. Opravujeme s manželem starý rodinný statek v šumavském podhůří, snažíme se hospodařit, chováme vše možné od křepelek po krávy a jelikož se nám náš život zdál příliš snadný, vzali jsme si do pěstounské péče malou holčičku. A o tom všem chci psát svůj blog.

Seznam rubrik