Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

IX. Náš život s Trpajzlíkem - Když není čas

7.9.17 Dneska měla Trpajzlík zase svůj den. To se jí čas od času stává, ale dnes na to byla ta nejméně vhodná chvíle.

Přestože jindy vyspává nejméně do osmi, tentokrát vstala už po šesté hodině, čilá, vyspaná a v plné síle. Asi tušila, že toho mám dnes hodně v plánu a rozhodla se mi veškerou mojí práci maximálně zpestřit.

Zítra jedeme na čtyři dny pryč a na statku nám bude hospodařit dcera. Chtěla jsem tedy pořádně uklidit celý dům a pak ještě připravit vše kolem zvířat, aby to měla co nejjednodušší. Přece jen, za ty dva roky, co už tu nebydlí,  vyšla trochu ze cviku.

Manžel mi včera oznámil, že dnes nejde do práce, ale zůstane doma. Zaradovala jsem se a naivně jsem si pomyslela cosi o jeho empatii. Představovala jsem si, jak se bude celý den věnovat Trpajzlíkovi, zatímco já budu prát, žehlit, vysávat, vařit, balit, kydat, a podobně. Omyl. Manželovy plány byly naprosto odlišné od těch mých. Hned ráno se zakutal ve stodole, zakrámované za posledních dvacet let neuvěřitelným množstvím různého více či méně použitelného stavebního materiálu, vyhozeného nábytku, starých i nových střešních latí, kusů dřeva všech možných i nemožných rozměrů a tvarů, částí zemědělských strojů a spoustou dalších neidentifikovatelných předmětů. A to nepočítám mrtvou multikáru a starý traktor ve stádiu rozkladu. Už dva týdny tu stodolu vyklízí a konec je zatím v nedohlednu. S manželovou pomocí jsem tedy počítat nemohla, tím pádem byla trpajzlík celý den tak trochu bez dozoru a náležitě toho využila.

Hned ráno, zatímco jsem zadělávala knedlíky k obědu, našla si zajímavou zábavu v obýváku. Na pití používá lahvičku s tzv. bezkapkovým uzávěrem. Je to skvělá věc, protože v případě, že se lahev převrhne, nic z ní nevyteče. Ona ale svým dvouletým mozkem bystře přišla na to, že stačí lahvičku zmáčknout a ta začne fungovat jako stříkací pistole. Z půl litru šťávy zůstala v lahvičce asi třetina, zbytek se nacházel na dřevěné podlaze. Na mou otázku, jestli ví, že se zlobím, vážně přikývla a odsouhlasila to. Když jsem se jí zaptala, jestli by měla dostat na zadeček, radostně odvětila:"jojo" a se smíchem se začala plácat po zadku. S povzdechem jsem usoudila, že tady se tělesný trest mine účinkem a uklidila tu pohromu.

Dopoledne jsem uklízela v patře. Využila toho, že jí nikdo nehlídá a v přízemí vyházela všechny boty z botníku. Vlastně všechny ne, zůstaly tam jedny bačkory, které byly tak vysoko, že na ně nedosáhla.

Srovnala jsem boty zpět do botníku a pustila se do vaření omáčky k obědu. Také tuhle chvíli, kdy jí nikdo nehlídal, využila dokonale. Zavřela se v ložnici a polila se několika mými parfémy. Ani jeden nebyl Chanel č.5. Zbytek dne voněla jak lehká děva od Prašné brány.

Po obědě si šla hrát do svého pokoje. Zabrala jsem se do žehlení a ukolébaná pocitem, že dětský pokoj je bezpečný, nenachází se v něm žádné voňavky, žádné botníky ba ani lahvičky se šťávou (tu jsem jí odebrala už ráno a pít dostávala pouze pod mým bedlivým dohledem), nedávala jsem pozor, co tam dělá. Její zábava tentokrát byla v podstatě nevinná. Vařila pro panenky. Nádobíčko použila svoje, ale voda byla opravdová. Podařilo se jí polít i celý dětský pokoj.

Odpolední spánek dnes posunula až na čtvrtou hodinu, zato si ho protáhla do půl sedmé. Aspoň jsem měla dost času nakrmit a připravit vše na příští čtyři dny. To byl také jediný světlý bod celého dne.

Bylo potřeba zabalit na čtyřdenní cestu. Původně jsem myslela, že to udělám, až bude Trpajzlík spát. Když se ale blížila desátá hodina večerní a ona byla zcela čilá a bez známek ospalosti, pochopila jsem, že se balení neobejde bez její asistence. Tatínek sice měl za úkol jí večer zabavit a nepouštět za mnou do ložnice, ale zmohla ho únava po celodenní dřině a usnul v kuchyni na gauči. Trpajzlík mi pomáhala tak pilně, že balení jsme spolu zvládly za necelou hodinku. Pak teprve jí přemohla únava a konečně usnula.

Zítra jí čeká velmi brzké vstávání a první opravdu dlouhé cestování. Dvanáct hodin vlakem s několika přestupy. A za čtyři dny stejná cesta zpátky. Už teď se těším, až budeme zpátky doma.

 

Autor: Dana Urbanicsová | pondělí 18.12.2017 0:15 | karma článku: 20,91 | přečteno: 719x
  • Další články autora

Dana Urbanicsová

Když bolí paleček

6.10.17 Máme problém. Tedy, Trpajzlík má problém a já tím pádem taky. Nějak si poranila jeden paleček. Ten levý, cucací, uspávací.

12.8.2018 v 22:06 | Karma: 18,21 | Přečteno: 575x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - O zvířatech

2.10.17 Ještě donedávna jsem mohla s klidným svědomím tvrdit, že Trpajzlík přijímá všechna zvířata jako obyčejnou a trochu nudnou součást svého světa.

5.8.2018 v 23:37 | Karma: 15,07 | Přečteno: 358x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Když se daří

18.9.17 Dneska byla Trpajzlík opravdu výživná! Má přísný zákaz vylévat jakoukoliv tekutinu ze všech nádob, které se doma nachází.

28.1.2018 v 22:03 | Karma: 20,99 | Přečteno: 619x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Láskyplná

17.9.2017 Trpajzlík teď prožívá období, kdy má všechny a všechno ráda. Svou lásku k lidem i k věcem vyjadřuje tím, že je něžně hladí a říká u toho "malá". Pokud je láska opravdu velká, přitiskne si to na prsa a pohoupe.

17.1.2018 v 20:21 | Karma: 18,78 | Přečteno: 533x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

X. Náš život s Trpajzlíkem - Jeden den bez Trpajzlíka

16.9.17 Konečně jsem se dočkala! Mám v plánu strávit celý den bez Trpajzlíka! Domluvily jsme se se starší dcerou, že jí pohlídá a pak nám nechá na noc oba vnuky.

7.1.2018 v 21:46 | Karma: 22,73 | Přečteno: 690x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 873x
Jsem křesťanka, manželka, máma, selka, chovatelka, hospodyně, babička, milovnice přírody, dobrých knížek a dobrého jídla, to vše v jedné osobě. Opravujeme s manželem starý rodinný statek v šumavském podhůří, snažíme se hospodařit, chováme vše možné od křepelek po krávy a jelikož se nám náš život zdál příliš snadný, vzali jsme si do pěstounské péče malou holčičku. A o tom všem chci psát svůj blog.

Seznam rubrik