Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIII. Náš život s Trpajzlíkem - Usínání s Měsícem

3.9.17 Dnešní večerní uspávání Trpajzlíka bylo trochu dobrodružné. Začalo to tím, že už v půl deváte kňourala "pinkat hají" a polehávala po gauči rozhodnutá se dnes do postele nepřevlékat, natož pak mýt.

Po krátkém boji, kdy jsem použila mírný psychologický a nemírný fyzický nátlak, se mi podařilo jí přemluvit alespoň k večernímu vyčištění zubů a sprše. Vše probíhalo uspokojivě, než se v koupelně objevilo strašidlo v podobě jakéhosi hmyzu,který jsem nebyla schopná identifikovat. Něco mezi můrou a jepicí. Odborný název toho stvoření byl Trpajzlíkovi jedno, protože všechen létající hmyz je pro ní "DZZ".

Dokud hmyzák poletoval kolem světla, byla jím fascinována, neustále na něj ukazovala a bzučela u toho jak rozezlená včela. Pak si příšera sedla na zrcadlo a já dostala blbý nápad, že jí Trpajzlíkovi ukážu zblízka. "Pojď, prohlídneme si mouchu", pronesla jsem sladce. V tu chvíli mi viselo na krku jedenáctikilové klíště se zoufalým pohledem a hlasitě mi řvalo do ucha "bojim bojim". Jakékoliv další přiblížení k zrcadlu mělo za následek jen hlasitější výkřiky. Vzdala jsem tedy entomologický průzkum a začala Tpajzlíkovi čistit zuby. Ta přitom pohledem hypnotizovala nebezpečného tvora a jakmile ten sletěl jen trochu blíž k ní, skočila mi do náruče s ještě hlasitějším řevem. Při tomhle tělocviku se zuby čistí opravdu špatně, moucha patřila k těm aktivním tvorům, co nezůstanou chvilku na jednom místě, takže Trpajzlík měla pastu i ve vlasech. Sprchování proběhlo podobně. Neustále se vykláněla ze sprchového kouta a pohledem hypnotizovala vetřelce připravená kdykoliv se vrhnout do mé spasitelné náruče. Uklidnila se, až když jsme vyšly z koupelny a zavřely za sebou dveře.

Vypadalo to, že dnes už si svou porci adrenalinu vybrala a teď konečně klidně usne. Za oknem svého pokoje však objevila jasně svítící Měsíc. Ona miluje všechno, co je na obloze, ale tohle nebeské těleso jí opravdu fascinuje. Stála u okna a začala mu něco dlouze vyprávět. Z několika málo srozumitelných slov jsem se jen mohla domýšlet, že mu vykládá o tom, že jde spinkat. Své vyprávění chvílemi proložila zamáváním s "PÁ PÁ". Nejspíš měla dobrou vůli se s ním už rozloučit, ale stále se od něj nemohla odtrhnout. Nakonec po dlouhých minutách hovoru přece jen ulehla do postýlky a vše vypadalo, že už konečně usne. Vtom si ale vzpomněla, že přece dneska chce spát s námi v ložnici a zase vylezla. Opět si pokecala s Měsícem, sbalila si svou deku Kaku a přešla do ložnice. Tam však k jejímu radostnému překvapení byl Měsíc za oknem taky, tak pokračovala v rozhovoru. Asi pětkrát se mi jí podařilo uložit a pokaždé se zvedla a koukala, jestli tam Měsíc pořád je. Vyprávěla jsem jí, že jí hlídá a až usne, on půjde taky spinkat. Jediný účinek to mělo ten, že opět vstala a šla ho překontrolovat. Ve čtvrt na deset mi konečně ležela na břiše v usínací poloze, občas koukla k oknu, zamávala Měsíci a zase ulehla. Pak si vzpomněla na koupelnové strašidlo, několikrát mi oznámila, že se bojí a já jí pokaždé ujistila, že jsem s ní a že nikam nepůjdu a nikomu jí nedám a moucha že už je pryč. Měsíc se mezitím posunul a nebyl z postele vidět, komentovala to, že ho spapaly mraky a konečně uklidněná usnula.

A já jí trochu závidím to její dětské vnímání světa, ve kterém si může pokecat s Měsícem. Taky bych někdy chtěla.

Autor: Dana Urbanicsová | sobota 9.12.2017 21:30 | karma článku: 23,69 | přečteno: 785x
  • Další články autora

Dana Urbanicsová

Když bolí paleček

6.10.17 Máme problém. Tedy, Trpajzlík má problém a já tím pádem taky. Nějak si poranila jeden paleček. Ten levý, cucací, uspávací.

12.8.2018 v 22:06 | Karma: 18,21 | Přečteno: 575x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - O zvířatech

2.10.17 Ještě donedávna jsem mohla s klidným svědomím tvrdit, že Trpajzlík přijímá všechna zvířata jako obyčejnou a trochu nudnou součást svého světa.

5.8.2018 v 23:37 | Karma: 15,07 | Přečteno: 358x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Když se daří

18.9.17 Dneska byla Trpajzlík opravdu výživná! Má přísný zákaz vylévat jakoukoliv tekutinu ze všech nádob, které se doma nachází.

28.1.2018 v 22:03 | Karma: 20,99 | Přečteno: 619x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Láskyplná

17.9.2017 Trpajzlík teď prožívá období, kdy má všechny a všechno ráda. Svou lásku k lidem i k věcem vyjadřuje tím, že je něžně hladí a říká u toho "malá". Pokud je láska opravdu velká, přitiskne si to na prsa a pohoupe.

17.1.2018 v 20:21 | Karma: 18,78 | Přečteno: 533x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

X. Náš život s Trpajzlíkem - Jeden den bez Trpajzlíka

16.9.17 Konečně jsem se dočkala! Mám v plánu strávit celý den bez Trpajzlíka! Domluvily jsme se se starší dcerou, že jí pohlídá a pak nám nechá na noc oba vnuky.

7.1.2018 v 21:46 | Karma: 22,73 | Přečteno: 690x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 873x
Jsem křesťanka, manželka, máma, selka, chovatelka, hospodyně, babička, milovnice přírody, dobrých knížek a dobrého jídla, to vše v jedné osobě. Opravujeme s manželem starý rodinný statek v šumavském podhůří, snažíme se hospodařit, chováme vše možné od křepelek po krávy a jelikož se nám náš život zdál příliš snadný, vzali jsme si do pěstounské péče malou holčičku. A o tom všem chci psát svůj blog.

Seznam rubrik